Om tidningen
Köp- och leveransvillkor
Skydd av personuppgifter och villkor
Tidningen Frisk är ett varumärke som ägs av AB Svensk Hälsomedia, Grafikgatan 29 B 754 54 Uppsala. org nr: 559404-8182.
AB Svensk Hälsomedia lagrar kunduppgifter för att kunna fullgöra kundrelationer och lämna erbjudanden från eget företag eller andra företags produkter och tjänster. Alla kunduppgifter som lämnas in behandlas i överensstämmelse med den vid varje tillfälle gällande lagstiftning om skydd av personuppgifter. Genom att du lämnar dina personuppgifter godkänner du att AB Svensk Hälsomedia lagrar och behandlar dessa för ovan angivna ändamål, med dels fullgörande av avtal och dels AB Svensk Hälsomedia berättigade intresse som rättslig grund.
Du har rätt att ta del av de registrerade uppgifter vi har om dig. Du kan även kräva att uppgifter raderas, ändras eller spärras, om de visar sig vara felaktiga eller ofullständiga. Detta görs genom att skicka mejl till kundtjanst@tidningenfrisk.se eller genom att skicka brev till AB Svensk Hälsomedia, Grafikgatan 29 B, 754 54 Uppsala.
Vid beställning av tidning eller annan produkt från AB Svensk Hälsomedia, samt tävlingsdeltagande, godkänner jag att mina personuppgifter, inklusive e-postadress, mobilnummer och övriga digitala adresser, får lagras och användas inom AB Svensk Hälsomedia för fakturering, leverans, information, marknadsföring, digitala tjänster, analys, statistik och profilering.
Uppgifter som jag lämnar direkt eller indirekt genom att använda AB Svensk Hälsomedia tjänster och erbjudanden kan tillsammans med övriga uppgifter användas inom AB Svensk Hälsomedia för marknadsföring och för att anpassa innehåll, tjänster och annonsering till mig samt för utveckling av nya tjänster och produkter.
Den rättsliga grunden för AB Svensk Hälsomedia behandling av dina personuppgifter är dels fullföljande av avtal och dels AB Svensk Hälsomedias berättigade intresse. Vill du rätta, radera, begränsa eller invända mot användningen av dina personuppgifter kan du göra det genom att skicka brev till Personuppgiftsansvarig, AB Svensk Hälsomedia, Grafikgatan 29 B, 754 54 Uppsala.
Vi ser helst att du först kontaktar oss om du har klagomål. Anser du att vi inte har gjort tillräckligt kan du även kontakta Datainspektionen, Box 8114, 104 20 Stockholm, e-postadress datainspektionen@datainspektionen.se.
Vid beställning av AB Svensk Hälsomedias produkter godkänner du våra köp- och leveransvillkor. För att beställa av AB Svensk Hälsomedia måste du ha fyllt 16 år.
Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar. Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel, leverantörers prishöjningar, lagerhållning och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. Samtliga priser är inklusive moms. Det kan tillkomma en fraktkostnad per beställning, vilken då anges för varje produkt vid beställningstillfället.
Priser och betalning
AB Svensk Hälsomedia säljer prenumerationer till företag och privatpersoner via företaget Flowy Information AB.
Priset som anges vid beställningstillfället är det som gäller för ordern. Samtliga priser visas inklusive moms. AB Svensk Hälsomedia förbehåller sig rätten att ändra produktpriser utan föregående avisering.
Moms på tryckta böcker och tidningar är 6% och på övriga produkter 25%. Fri frakt gäller för samtliga orders såvida inget annat anges vid beställningstillfället.
Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och / eller har betalningsanmärkningar.
Beställningar utanför Sverige
Papperstidningen levereras endast till adresser inom Sverige. Våra tre prenumerationsformer — papper, digital och papper + digital — presenteras via: https://www.tidningenfrisk.se/teckna-prenumeration/
Prenumerationsformer
AB Svensk Hälsomedia erbjuder olika prenumerationsformer som vid varje tidpunkt anslås på www.tidningenfrisk.se/prenumerera/teckna-prenumeration. Notera att uppsägningsvillkoren skiljer sig åt beroende på prenumerationsform.
Tidsbunden prenumeration
En standardprenumeration är tidsbestämd enligt vad kunden har beställt. Tidsbestämdheten utgår från ett visst antal utgivningar framåt i tiden. När prenumerationen närmar sig utgång kommer vi att erbjuda dig att förlänga din prenumeration för fortsatt läsning.
Betalning
Vi erbjuder olika betalningssätt och olika periodicitet via faktura och kortbetalning. Dessa framgår här: https://www.tidningenfrisk.se/teckna-prenumeration/ . I anslutning till att din prenumeration upphör kommer du att bli erbjuden att teckna ett nytt prenumerationsavtal.
Uppsägning
Det går bra att säga upp prenumerationen via knappen ”Mina sidor” som syns högst upp på vår webbplats, alternativt kontakta kundtjänst.
Leverans
Leveranstiden för första numret av en tidningsprenumeration beror på hur ofta tidningen ges ut. Vanligen kommer dock första numret inom 3 månader från beställningstillfället. Via kalendariet aviseras när tidningen ges ut.
Avbeställning och returrätt
Vänligen kontakta kundservice snarast möjligt för att avbeställa eller ändra en order. Vänligen notera de villkor som gäller för den prenumerationsform som du valt. Ångerrätten gäller inte digitala tidningar.
Enligt ”Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler”, giltig fr.o.m. 2014-06-13, har du som konsument rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Konsumenten måste inom denna tid lämna / sända ett meddelande till kundservice om att denne vill utöva sin ångerrätt. Via konsumentverket kan du finna formulär för ångerrätt. AB Svensk Hälsomedias ska i vår tur bekräfta att vi tagit emot meddelandet. Ångerrätten gäller inte för avtal som ingås utanför affärslokaler om det totala priset är mindre än 400 kronor.
Vid retur ska tidningen / produkten returneras oanvänd och helt intakt. Kunden står själv för returportot. Returadressen finns under rubriken ”Kontakt”. Använd gärna det ursprungliga emballaget vid returen och var noga med att bifoga följesedel eller annan information som visar att returen kommer från dig. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto – tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Reklamation
Skulle en produkt vara skadad eller saknas i din leverans är du välkommen att kontakta vår kundservice. Vi undersöker då vad som har hänt med leveransen och åtgärdar felet på bästa sätt. Ha gärna kundnummer tillgängligt när du kontaktar kundservice för snabbare hantering av ärendet.
Reklamation ska ske inom skälig tid från det att kund upptäckte eller borde ha upptäckt felet.
Tvist
Vid eventuell tvist kommer AB Svensk Hälsomedias att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Kontakt
Tidningen Frisk
AB Svensk Hälsomedia
Grafikgatan 29 B
754 54 Uppsala
Kundservice
Epost:kundtjanst@tidningenfrisk.se
Senast uppdaterad: 2024-12-17